27.3.17

Hity językowe

I znowu zleciało pół roku. Obiecanki cacanki a powrotu na blogu jak nie było, tak nie ma...  
Pierworodna rośnie, mówi w trzech językach a interesuje ją jeszcze czwarty, angielski. Ma obecnie 3 latka i 3 miesiące.
W między czasie drugie dziecko już na świecie. Młodszy mały braciszek Adaś. 5 miesięcy.
Kłaniam sie nisko wszytskim blogującym, aktywnie piszącym rodzicom. Piękne to. Zazdroszczę. Ja na zakręcie nie wyrabiam. Nie wspominając już o blogu.
Dziś postanowiłam, że sią poślizgnę, ale dłużej tu zabawię i napiszę.



Ja tylko gdzies kiedyś czasem se szybko cosik zanotuje. Ważne dla mnie/nas/ dzieci na przyszłość wyrażonka. Już nie słówka. 

**** 12.09.2016 Poniedziałek, gorące popołudnie, ostatnie pływanie z Alicją w jeziorze w roku 2016. 
- ściska mi szyję, obejmuje i mówi: Kocham Cię.

Jak Tatulek Krokodylek jest zdenerwowany, Alicja podchwytliwie pyta go czy się śmieje: 
- te ries papa? (hiszp.). Mnie tez zaczela sie pytac jak jestem zła lub denerwuje się na nią czy sie śmieje. No cwaniarka nie pyta nas czy jesteśmy zdenerwowani tylko odrazu podkłada w pytaniu rozwiązanie. Piękny sposób.


Przed 3 rokiem życia naleciało ją coś i zamiast polskiego "Gdzie?" używała tylko po hiszpańsku "Donde?".... Bez komentarza.

Grudniowe hity językowe

- pan pali fajkę - na palącego pana --> z wyliczanki podebrane "opowiem Ci bajkę, jak kot palił fajkę...." - a kocica przecież paliła papierosa. Papieros do niej nie przemawia, tylko fajka. Do dziś używa wyrażenia "fajka" zamiast "papieros".

- mamusiu, ja też jestem polską mamusią --> po pojawieniu się brata jest miliony sposobów, żeby zaistnieć i zwrócić na siebie matczyną uwagę. 

- jestem bardzo smutna --> tylko jako przykład wyrażania swoich emocji. Częściej tych negatywnych, mniej mówi o tym, że jest scześliwa lub wesoła....

- to nie jest śmieszne!!!!

- zobacz mamo jaki piękny krajobraz - na widok jeziora i Alp gdzie mieszkamy przy pięknej pogodzie.

 - mamusiu, jestes bardzo ładna --> Komplementy mi strzela, że ho ho ho
- kocham Jezuska - to było chyba po szybkiej wizycie na jasełkach w Wigilię. O szopce dużo rozmawialiśmy, ale po kościołach jej nie ciągamy...

- ide do pokoju zrobic bałagan. ty posprzatasz !!! --> kiedyś jej to przypomnę :-)

Hity jązykowe z Roku 2017 
03.02.2017
- Mamusiu, ja też chcę się malować jak ty --> w trakcie przygladania się mojemu 3 minutowemu makijażowi

- ja tez chcę być mamusią i mieć dzieci.

15.02.2017
- Mamusiu, mam skórę kura - w hiszpanskim na gesią skórkę, mówi sie" piel de gallina", czyli skóra kury czy jakoś tak.

22.02.2016
Karnawalowo ;-)))
- Na widok pani w chuscie/ muzłumanki/ - "a ta czarownica co"? oznacza? Tzn. co reprezentuje?

02.03.2017
Zabawa
Mama jest nagle nazwana "kocicą", bo niechcący drapnęa dziecko przy myciu twarzy długim paznokciem.
Alicja jest nagle "Czerwonym Kapturkiem" - pasuje jakoś chyba tak do Bajki.
Na prośbe Dziecka mam być glodna i coś sobie życzyc do jedzenia.
Poproszę oczywiście myszkę i mleko. Dziecko biegnie do pokoju i przynosi mysz od laptopa/komputera.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen